勇往直前



我想大學前兩年最大的遺憾就是沒有再繼續跳舞了吧
但我不後悔選擇系羽就是了XD

讓我用之前在臉書po過的動態詮釋從coalescenceprelude的心情


To be honest, every practice after audition was really hard for me.
I think I said more than 50 times that I don't want to do prelude.
Countless tears and numerous frustrations came to me again and again.
It should be one of the top three times that I suffered from emotional breakdowns that much.
Not only did I lose all of my confidence in dancing, but also I felt myself not belong to Fusion anymore.
But today, y'all made me feel like a family again.
To answer the question I had before,
"What is the point to do the last audition while you already know you got nothing from the previous 4 pieces?"


"FUSION"

那一陣子情緒很低潮,拒絕信和糟糕的audition
我從來沒有想過自己有這麼容易掉淚的時期

謝謝Fusion,幫忙我完成一直很想參加舞蹈比賽的願望:)
謝謝Paul在第一時間鼓勵我去參加最後一支舞的Audition,對啊去了也沒有損失,何樂而不為呢
謝謝Susan在我自尊心與渴望討價還價時,在我背後推了我一把,謝謝你


---------------------------------------------------------------------------------------------
時間很快到了倒數一個半月的時刻
整年都在說的submission也來到了最後一次機會
顧不得手邊還有很多事情要做
就這麼在deadline的前一天子夜毅然決然的決定要交出兩支舞
(註:submission就是你編一小段舞,然後單獨跳給全舞團的人看,大家投票,過了之後就可以成為表演的組舞之一)


在經過Coalescence和Prelude的打擊之後,
老實說對於自己的舞藝其實已經不抱著太大的肯定了
又或者,覺得這樣的style可能不被這裡的人接受
但不管怎樣,由於某種倔將和莫名的行動力驅使,還是硬著頭皮編下去

第一支舞是驚鴻舞( - 後宮甄嬛傳)
跳的是民族,因為這次要表演的事Asian Night所以大家希望有點亞洲的東西
由於手邊沒有水袖,我只好拿著兩條廁所的衛生紙跳舞

第一次太緊張,直接忘動作XD
還好大家很諒解就直接再一次機會
其實在跳的時候覺得怪怪的跳完才發現原來有個動作做了相反邊...

沒想到大家對於這個好像很喜歡:)
受寵若驚
還有人說這是他看過最美的廁所衛生紙了lol


第二支舞是Jessie J的Burning up
編的時候才發現,身體最熟悉的還是北舞的動作
其實這隻編的倉促,很多時間點都沒有對到
但是fusion的大家還是一直幫我叫幫我鼓掌拍手
真的非常非常感動啊


等大家投完票後回到練舞室時
才真的覺得 啊 我真的Submitted了欸

然後可喜可賀兩支舞都過了投票關
雖然因為這次有太多舞所以可能被刪舞但已經非常非常滿足了
第一次投就投二中二
已心滿意足

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
由於友人參加了上一次的digs deeper
所以因緣際會就知道了這個freestyle活動
我是個從不freestyle的人
怎麼會在慫恿之下突然就決定要做了呢
其實我也很好奇

大概是一種想要往前踏好幾不的衝動吧
只要有一點想就衝了啊 不是嗎XD

這次表演的歌曲是Hush Hush
是在找歌找得很煩的時候突然聽到的覺得很好聽就決定是這首了!!!!

我根本不知道要寄音樂一直到表演前幾個小時
被友人發現沒有寄音樂才發現GG...
還好友人一個神carry幫我剪好音樂立馬寄出

會場有非常多不認識的舞者
不知道為什麼覺得空氣中瀰漫一種肅殺的氣息
除了表演之外,主辦單位也邀請資深舞者來談走跳舞這條路的故事
還有很精彩的Q&A

「不要隨波逐流,要定著、要深入」
「面對挫折,繼續勇往前進,有的時候進步就在於你撐不撐得下去那一小步的路」

輪到我前超緊張
一直煩我認識的人lol

叫到我的名字時心裡真的超級ㄘㄨㄚˋ...
在這麼多厲害的人面前freestyle真的很需要勇氣


謝謝Fusion和NCSU的大家幫我歡呼XD
一種我們在你背後挺你的溫馨感


音樂下...

是錯的
是錯的
是錯的

嗚由於主辦說他們只有這個音樂
就只能給他跳下去了...


慘不忍睹 認真


虧我自己在studio鍊的時候還覺得有幾次freestyle的蠻好的
自己都覺得自己蠻美der
殊不知嗚嗚嗚嗚嗚

但還是覺得完成了某個里程碑
還是有成就感油然而生

謝謝幾個人特別跑來跟我說喜歡我的舞
還有一路陪伴我的友人 你的擁抱和支持是我最好的後盾:)
沒有你就沒有我的digs deeper
謝謝你說的以我為榮

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
I know digs deeper from Joey, who did it last time.
It's a freestyle event. Performer can choose a song (or choose to have a song picked by others) and freestyle to it in front of around 60 to 80 people.
In fact, I've never done freestyle before especially like really performing it.
I don't even know why I decided to do so.
Perhaps I was just being curious about how I will be like in freestyle.

I chose Avril Lavigne's Hush hush as my performing song.
I had difficulties finding a song I like. And I suddenly found this song right before I wanted to give up finding music.

I actually didn't know that I needed to send my cut music to the event holder until several hours before the event started.
Thanks to Joey, my music was cut within a short time and I sent it right after that.

At the time we arrived at the studio in Durham, there were many dancers in black whom I never met before. I felt ill at ease and found that the place had a tense atmosphere.

In addition to the freestyle dances, they invited two experienced dancers to not only share their opinions to dancing but also also answered the questions from audience. I really like it.

Waiting for my name to be called made me extremely nervous.
Courage is needed to dance in front of so many outstanding dancers.
But I don't have any.  TAT

Finally, it's my turn.
Thanks for the cheering from Fusion and other people.

Music started,
And it's the incorrect one...
Well, it's the same song but it started from the beginning not the part I sent to him.

So it's a real freestyle...
Orz
Orz
Orz

Seriously, it was a tragedy.
And yes, I really think I did it so badly.

(I actually think my moves looked pretty good when practicing...)


But anyways, I still felt nice for achieving something.


And thank you for the whole time from I decided to do this.
You cut the music. You went practice with me. You kept telling me not to be nervous and I will be fine.
Your hugs and supports are my most powerful backing.
I love when you said proud of me.
I'm proud of you, too, always.
I translated the last part in English, so you don't need to translate it by yourself anymore:)






Link (有些失效了因為音樂版權問題)

2015/3/28  Digs Deeper 3 - Freesytle
2015/3/21  Prelude -3rd Place + Audience choice
2015/2/27  Dance Marathon
2015/2/7    Coalescence
2014/11/22 The Best Dance Crew - 1st place
2014/11/01 Production Showcase
2014/10/10 BC Showcase
2014/09/25 Pep Rally

Share:

4 comments:

  1. (h) (h)
    So proud of you, Wendy!!

    ReplyDelete
  2. 天啊你好厲害喔A______A
    我也想看你的驚鴻舞~~~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈我有po在fb
      最後兩支舞都有中超開心der!

      Delete